Конкурс на заміщення вакантної посади
Зимноводівська сільська рада ПОВТОРНО оголошує конкурс на заміщення вакантної посади спеціаліста І категорії (з питань будівництва). 

Шановні мешканці Зимної Води!
Уклінно просимо Вас не спалювати сухої рослинності та не розводити вогню у невстановлених місцях. Це може привести до непоправних наслідків.
                                               

Програма 
сприяння зайнятості населення 
Пустомитівського району на 2018–2020 роки


І.Основні підсумки виконання Програми зайнятості населення
Пустомитівського району на 2013-2017 роки.

Основні тенденції економічного розвитку 
району у 2017 році.

Аналізуючи основні показники економічного і соціального розвитку району за 2017 рік треба зауважити, що по окремим плановим показникам забезпечено стабільний приріст, але разом з тим маємо факти невиконання планових показників в окремих галузях, зважаючи на ряд негативних чинників, які супроводжували економічні процеси не лише в районі, а в державі в цілому.
У 2017 році підприємства району реалізували промислової продукції (товарів, послуг) на 3375,5 млн.грн. (4767,0 млн.грн. 2016 р.), що на 29,2 % менше  порівнянні з відповідним періодом минулого року і складає 4,1% всієї реалізованої продукції в області. В промисловості району працює 58  підприємств, найбільшими з яких є ТзОВ «Барком» (962 працюючих), ТзОВ СП «Росан-Пак» (367), ПП «Оліяр» (341).
У 2017 році структурно промисловий комплекс докорінно не змінився, основу промислової бази району складає переробна промисловість (99,8%), в якій  найбільшу питому вагу займає виробництво харчових продуктів  (62,5 %),  з виробництва гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – 16,2%, металургійного виробництва, виробництва готових металевих виробів, крім машин і устаткування – 13,3%, виготовлення виробів з деревини, виробництва паперу та поліграфічної діяльності – 5,7%, машинобудування, крім ремонту і монтажу машин і устаткування – 1,3%, інші види переробної промисловості, ремонт і монтаж машин і устаткування – 0,4%. 
За підсумками роботи галузі сільського господарства у 2017 р. виробництво валової продукції до рівня попереднього року збільшилось на 4,7 %, в тому числі в галузі рослинництва на 2,5 % , в галузі тваринництва на 9,7%.
Всіма категоріями господарств району у 2017 році вироблено зернових культур 74,9 тис. тонн  або 117,6 % до рівня  м. р., олійних культур -15,5 тис. тонн, або 114,1% до м. р., картоплі – 152,5 тис. тонн або 100,5 % до м. р.,  овочів – 69,0 тис. тонн або 100% до м. р.  
 В сільськогосподарських підприємствах району в порівнянні з попереднім періодом зросла урожайність зернових культур на 5 цнт/га і становить 51 цнт/га, ріпаку на 9,1 цнт/га і становить 27,1 цнт/га, сої на 2,8 цнт/га 19,8цнт/га.
Набуває розвитку ягідництво. В звітному році  ФГ «Калушка» посаджено 10 га смородини, ФГ «Ранок» - 2,5 га смородини.
В галузі тваринництва всіма категоріями господарств вироблено 13,1 тис. тонн  мяса в ж.в., або 112 % до м.р., молока 22,4тис.тонн або 98,2% до м.р. та 45,2 млн.шт. яєць або 92,8% до минулого року.
Сільськогосподарські підприємства у звітному році збільшили виробництво м’яса на 10,7%, молока на 10,1% , наростили поголів’я ВРХ на 3,3%, в тому числі  корів на 2,5%, поголів’я свиней у 8,5 разів, поголів’я овець на 4,1%. Зросла продуктивність корів. Надій молока на корову за 2017 рік становить 4974 кг  що на 1037 кг більше ніж в минулому році.
Ваговим важелем щодо сторення нових робочих місць упродовж минулих років було залучення інвестицій: як зовнішніх, та і внутрішніх.
Обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), залучених у підприємства та організації району з початку інвестування, на 1 січня 2018 року становив 28,7 млн.дол. США, або 2,4% від загальнообласного обсягу. За цим показником район посів 8 місце в області. У  2017 році у підприємства та організації району надійшло 1615,3 тис.дол. США прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), що становило 3,1% від загальнообласного обсягу надходжень.
Протягом 2017 року на території району реалізовано і введено в експлуатацію значну кількість інвестиційних, соціальних та інфраструктурних об`єктів, зокрема відкривалися промислові об`єкти:
- відкрито завод по виготовленню димохідних систем з нержавіючої листової сталі, Торгова марка «Димком» в с. Сокільники;
- відкрито новий цех по виробництву бетонних оздоблювальних виробів ТзОВ «Пласт-Інвест» в с. Жирівка.
Також протягом року введено в експлуатацію ТЗОВ "ПО-СЛОЦЬКИ" (Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків, с.Лани), ТОВ "ФАЙН КАП" (Виробництво паперових виробів господарсько-побутового та санітарно-гігієнічного призначення, м.Пустомити), ТЗОВ "ГЕЛЄНАТЕКС" (Виробництво інших виробів із пластмас, м.Пустомити), ТЗОВ "ДРЕВСАД" (Лісопильне та стругальне виробництво, м.Пустомити), ТОВ "АРІЯ САД" (Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів, с.Кам'янопіль).
З метою розвитку картоплярства та овочівництва, ФГ «Малинівка» збудовано два виробничих склади площею 225 кв.м. та 450 кв.м. для зберігання картоплі та овочів, ФГ «Мандзюк і К»  розпочато будівництво виробничого складу площею 480 кв.м. для зберігання картоплі та овочів (85% готовності). 
З метою сталого сільського розвитку, на території району започатковано створення агротуристичного кластеру «ГорбоГори» на території Солонківської, Семенівської сільських рад. Біля с. Хоросно було проведено святковий ярмарок «Добрі традиції Галичини» за участю фермерських та переробних підприємств району, де відбулася презентація агротуристичного кластеру «ГорбоГори». В звітному році зареєстровано сільськогосподарський обслуговуючий кооператив «ГорбоГори», який працює над створенням та відкриттям в м. Пустомити фермерського магазину для реалізації сільськогосподарської продукції. 
У 2017 році також завершено будівництво багатьох соціально-культурних об`єктів, що фінансувалися за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та коштів місцевих бюджетів.
У 2017 році капітальні інвестиції підприємств та організацій району становили 1697,4 млн.грн (7,6% від загальнообласного обсягу). У розрахунку на одну особу у районі припало 14,4 тис.грн інвестицій (в області – 8,9 тис.грн). За цим показником район посів четверте місце.
Підприємства району у 2017 році виконали будівельних робіт на 551,1 млн.грн, що становило 8,8% від загального обсягу в області.
У 2017 році прийнято в експлуатацію 102,8 тис.м2 загальної площі житла, що на 27,0 % більше ніж за відповідний період попереднього року. Частка району у загальнообласному обсязі прийнятого в експлуатацію житла становила 13,4%. За цим показником район посів 2 місце.
На 1000 осіб району припало 865 м2 загальної площі новозбудованого житла (в області − 382 м2).
У економіці району упродовж останніх років зберігається  позитивна тенденція до зростання середньомісячної заробітної плати.  

Мале та середнє підприємництво у 2016-2017 роках

Підприємництво відіграє одну з провідних ролей у розвитку приватного сектору та є важливим чинником економічного зростання, створення нових робочих місць, структурної перебудови та зміцнення економіки району. Одним із головних пріоритетів роботи  є всебічна підтримка та ефективне регулювання діяльності малого та середнього бізнесу.
Станом на 01.01.2018р. в районі  зареєстровано 7628 суб'єктів підприємницької діяльності, в тому числі юридичних – 2774, фізичних – 4854. 
У 2016 році у районі  налічувалося 815 малих та середніх підприємств-юридичних осіб, тоді як великих – лише 2. На них було зайнято 14,1 тис. осіб, а їхній обсяг реалізованої продукції (товарів та послуг) становив 4267,9 млн грн.  Зайнятість на малих та середніх підприємствах зросла на 0,5% порівняно з 2015 роком. На 10 тис. населення в районі  у 2016 році припадало 70 підприємець (в області – 61  підприємство). 
Щодо фізичних осіб – підприємців, то у 2016 році в районі їх функціонувало 5576 одиниць (68,1% від загальної кількості суб’єктів малого підприємництва). В 2017 році їх кількість зменшилася на 722 підприємця і становила 4854 осіб. Зменшення кількості  суб’єктів малого підприємництва обумовлене внесенням змін до чинного законодавства в частині сплати щомісячного єдиного соціального внеску (22% від мінімальної заробітної плати) для усіх підприємців незалежно від факту отримання чи не отримання прибутків. 95,0% суб’єктів малого підприємництва, які закрилися, діяльності не здійснювали, жодних податків не сплачували.
З метою створення зручних та доступних умов для отримання громадянами та суб’єктами господарювання якісних адміністративних послуг, забезпечення сприятливого бізнес-клімату, запобігання проявам корупції та усунення різного роду посередництва під час їх надання, а також відповідно до Закону України „Про адміністративні послуги” в районі працює відділ надання адміністративних послуг із надання адміністративних послуг. Відділом надається 59 адміністративних послуг, послуг райдержадміністрації — 21; відділу Держгеокадастру — 16; територіальних органів виконавчої влади - 22 адміністративних послуг. В 2017 році в відділ  звернулося 16608 суб'єктів.

Основні тенденції  розвитку регіонального ринку праці у 2017 році

Обсяги пропозиції робочої сили
На ринку праці району упродовж 2017 року спостерігалось зменшення обсягу пропозиції робочої сили, зменшення рівня зареєстрованого безробіття, зменшення обсягів вивільнених працівників з підприємств, установ та організацій, зменшення обсягів родинного та зменшення довготривалого безробіття, зменшення кількості створених додаткових робочих місць. Упродовж 2017р. скористались послугами служби зайнятості 2281 інших незайнятих громадян, та 1594 осіб зі статусом безробітного (на 18% безробітних менше ніж у відповідному періоді торік - 1957).
Станом на 01.01.18 р. у службі зайнятості налічується  482 безробітних, з них 429 отримують допомогу з безробіття. 308  (64%) - жінки, 201(42%) молодь до 35 років, 185(38%) особи які займали робочі місця та 259 (54%) особи посади службовців, 38 осіб (8%) особи, які не мають професії, або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки.
Жіноче безробіття
Упродовж звітного періоду надавалися  соціальні послуги 906  безробітним жінкам, питома вага їх у загальній чисельності незайнятих становила 57,6%. Рівень працевлаштування безробітних жінок збільшився з 59,4% у 2016р. до 61% у 2017р.
Молодіжне безробіття
Упродовж 2017 року надавалися соціальні послуги 655 безробітним особам віком до 35 років (42% загальної чисельності безробітних громадян). Рівень працевлаштування цієї категорії громадян становив 41,6% на рівні минулого року.
Попит на робочу силу
Кількість наявних вакансій становила 2154 одиниць, з них укомплектовано 1802. Рівень укомплектування вакансій  порівняно з відповідним періодом попереднього року зменшився на 5,9% до 83,7%. Станом на 01.01.2018 року кількість актуальних вакансій становить 191 одиниці. Відтак, на одне вільне робоче місце претендують 4 безробітних осіб. Із загальної чисельності вакансій, які залишилися незаповненими на початок січня 72% становили вакансії із заробітною платою на рівні від мінімальної з/п до середньої зарплати в області та 5% понад середню зарплату в області. Упродовж періоду середня тривалість: актуальності вакансій становила 33кал. днів; укомплектування вакансій – 12 кал. днів; середня тривалість безробіття - 118 кал. днів; середня тривалість пошуку роботи безробітними (з моменту надання статусу до працевлаштування) – 163 кал. дні. Кількість роботодавців які мали вакансії у звітному періоді - 696.
Рівень охоплення активною політикою зайнятості
Упродовж 2017 р. заходами активної політики зайнятості охоплено 730 осіб. Рівень охоплення безробітних активними заходами сприяння зайнятості 46%. Чисельність працевлаштованих  службою зайнятості незайнятих громадян становила 1852 осіб, що на 185 осіб більше порівняно з відповідним періодом 2016 року. З працевлаштованих безробітних – 26%, 74% - незайнятих громадян.
Організація професійного навчання
За скеруванням служби зайнятості професійне навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації проходили  383 осіб  (у 2015 р. – 390 осіб). Рівень охоплення профнавчанням безробітних збільшився з 19,9% до  24%. Рівень працевлаштування після навчання становив 74%.
Організація громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру
Упродовж  2017 року до участі у  громадських та роботах тимчасового характеру було залучено – 347 осіб, з них 23 осіб на громадські роботи-де витрачено кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття 43,0 тис.грн і 44,3 тис.грн місцевого бюджету.  324 осіб - за рахунок коштів підприємств, установ та організацій.
Надання компенсацій єдиного внеску працедавцям
Служба зайнятості сприяє зайнятості населення шляхом розширення сфери застосування праці за рахунок створення робочих місць  через надання компенсацій працедавцям з фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування виплати безробіття на відшкодування єдиного внеску прийнятих за направленням державної служби зайнятості на створенні додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних.  Перевага надається працевлаштуванню соціально незахищеним категоріям громадян. Упродовж 2017 р надано 46 компенсації з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в т.ч. 10 – соціально вразливі особи, 33 в пріоритетних видах економічної діяльності.
Одноразова виплата допомоги з безробіття для започаткування підприємницької діяльності
З метою підвищення рівня зайнятості та заохочення незайнятих громадян до провадження підприємницької діяльності  упродовж 2017 року надавалися індивідуальні психодіагностичні консультації для визначення схильності до підприємницької діяльності, надано усього 9685 послуг, в тому числі 2970 профконсультаційних, 8 – по профвідбору, 6707– інформаційних, загалом охоплено 4011 осіб з незайнятого населення. Інформаційні семінари служби зайнятості  покликані надавати інформацію загального плану про порядок започаткування власної справи, що означає бути підприємцем, та які послуги надає центр зайнятості з цього питання. Упродовж звітного періоду 4 осіб з числа безробітних отримали одноразову виплату на зайняття підприємницькою, 15 особи зареєстрували припинення підприємницької діяльності у звітному періоді. Зареєстровані як підприємці на 01.01.2017 - 106 осіб.
Робота з соціально незахищеними верствами населення
Центром зайнятості надавалися соціальні послуги 776 безробітним та 669 іншим особам цієї категорії громадян, з котрих працевлаштовано 170 безробітних та 234 інших осіб. Станом на 01.01.2018р. перебуває на обліку 230 безробітних та 187 інших соціально незахищених осіб.  Рівень працевлаштування згаданої категорії громадян становить 28%. Упродовж 2017р. особи звільнені з місць позбавлення волі на обліку як безробітні не перебували. Упродовж звітного періоду центрами зайнятості надавалися  соціальні послуги  125  безробітним учасникам АТО, з них 123 мали право на отримання допомоги по безробітю та 65 іншим особам.  29 безробітних осіб працевлаштовано, в т.ч. 1 отримав виплату одноразової допомоги по безробіттю, 2 в рахунок компенсації єдиного соціального внеску. 108 безробітні та 50 інших осіб отримали профорієнтаційні послуги, 14 безробітні особи проходили професійне навчання, 10 з них вже працевлаштовані. 14 безробітних осіб брали участь у інших роботах тимчасового характеру  Станом на 01.01.2018р. на обліку перебуває 20 особи учасника АТО, 18 отримують допомогу по безробіттю, з них 3 особи з інвалідністю та 29 інші особи. 
Робота з неповносправними
Центром зайнятості надавалися соціальні послуги 776 безробітним та 669 іншим особам цієї категорії громадян, з котрих працевлаштовано 170 безробітних та 234 інших осіб. Станом на 01.01.2018р. перебуває на обліку 230 безробітних та 187 інших соціально незахищених осіб.  Рівень працевлаштування згаданої категорії громадян становить 28%. Упродовж 2017р. особи звільнені з місць позбавлення волі на обліку як безробітні не перебували.




4. Проблемні питання у сфері зайнятості населення

Одним з проблемних питань  підприємців району так і в цілому по області  є недостатня кількість кваліфікованих працівників. Насамперед, МСП регіону відчувають брак кадрів робітничих спеціальностей, оскільки місцеві соціально-економічні умови та географічне розташування сприяють трудовій міграції населення, а кваліфікація працівників не завжди відповідає потребам підприємців.
Низький рівень заробітної платні у вакансіях, які пропонують роботодавці, у тому числі для висококваліфікованих працівників. Така ситуація демотивує безробітних до працевлаштування. 
Наявність демотивуючого фактору до працевлаштування у безробітних, оскільки чинне законодавство передбачає підбір роботи за прийнятними ознаками, зокрема за розміром заробітної платні, освітньо-кваліфікаційною ознакою, транспортною доступністю тощо. Це саме стосується і громадських робіт, які можна  запропонувати лише за згодою безробітного.
Відсутність мотивації до легального працевлаштування спричинена також зацікавленістю до призначення й нарахування соціальних допомог та субсидій непрацюючим та малозабезпеченим особам (чим менші офіційні доходи тим вищі розміри соціальної підтримки). 
Певні проблеми для бізнесу створює трудова міграція, адже кваліфіковані працівники мають можливість працевлаштуватися як у сусідній Польщі, так і в інших країнах Європейського Союзу. Таким чином, працедавці району  реально конкурують на ринку праці з працедавцями інших держав та регіонів. 
Упродовж звітного періоду значну увагу приділялося питанню легалізації заробітної плати та зайнятості населення.

ІІ. Ключові напрямки соціально-економічного розвитку району на період до 2020 року

Основні тенденції соціально-економічного розвитку району на період до 2020 року визначені в "Стратегії сталого розвитку Пустомитівського району до 2025 року", затвердженої рішенням сесії Пустомитівської районної ради від 3 червня 2010 року №547, а саме: 
1. Розвиток економічного потенціалу та підприємницької діяльності:
- розвиток системи інноваційно-інвестиційної діяльності, а саме створити сприятливе середовище для розвитку інноваційно –інвестиційної діяльності,  визначити можливі джерела фінансування інвестиційних програм та сформувати базу даних інвестиційних проектів району, розробити систему моніторингу реалізації інвестиційних проектів, визначити суб’єкти господарювання, відповідальних за реалізацію конкретних інвестиційних програм і проектів, розробити базу даних інвестиційних програм та проектів району, забезпечити вихід інвестиційних програм та проектів на міжнародні фінансово-інвестиційні ринки, визначити галузі місцевої економіки, які мають найвищий інноваційний потенціал і міжнародну конкурентоспроможність, та запровадити систему надання їм підтримки у впровадженні нових технологій та розробці інноваційних ідей.
- створення сприятливого середовища для зростання підприємницької діяльності, а саме розробити комплекс заходів із забезпечення конкурентноздатності місцевої промисловості та сфери послуг, розробити механізм усунення внутрішніх перешкод для розвитку малого і середнього бізнесу,  розробити систему заходів підтримки підприємницької діяльності,  розробити комплексну програму підтримки місцевого товаровиробника, захищати інтереси підприємців від неправомірних обмежень, недобросовісної конкуренції та впливу „тіньової економіки”, створити належний інформаційний простір для суб’єктів підприємництва, стимулювати діяльність підприємництва направлену на збільшення кількості робочих місць,  першочергово надавати торгові місця на територіях ринків району місцевим товаровиробникам, налагоджувати співпрацю підприємців району з закордонними підприємцями.
- розвиток сталого сільськогосподарського виробництва, а саме формувати комплексну програму розвитку конкурентноздатності сільського господарства та впровадження нових, екологічно чистих технологій в аграрному секторі, розробити систему заходів підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу,  стимулювати діяльність підприємств агропромислового комплексу направлену на збільшення кількості робочих місць, забезпечити створення механізмів контролю за раціональним використанням земельних ресурсів району,  передбачити заходи з підтримки раціонального використання землі та розвитку різних видів виробничої і невиробничої кооперації на селі, стимулювати розвиток приватної ініціативи сільського населення.
- реалізація політики зайнятості населення та створення робочих місць, а саме формувати пріоритети у створенні нових робочих місць та провадити ефективну програму зайнятості населення, розробити програму сприяння зайнятості населення, розвитку ринку праці та підвищення мобільності робочої сили,  створити систему моніторингу ринку праці,  стимулювати діяльність промислових підприємств та підприємницьких структур, направлену на збільшення кількості робочих місць,  запровадити механізм створення робочих місць для окремих соціально-демографічних груп - молоді, жінок, інвалідів, військовослужбовців,  формувати систему перекваліфікації, підвищення кваліфікації, професійної перепідготовки,  розробити та впроваджувати програми громадських робіт,  сприяти налагодженню соціального партнерства між найманими працівниками та роботодавцями.
- розвиток міжнародного співробітництва, а саме розробити комплексну програму розвитку міжнародного співробітництва, розробити пріоритетні напрямки співробітництва з громадами прикордонних територій, розширювати культурну та економічну співпрацю з громадами прикордонних територій, стимулювати діяльність створення спільних підприємств,  стимулювати розвиток інфраструктури прикордонного співробітництва, зокрема агенцій прикордонної співпраці та інформаційних центрів, налагоджувати та розвивати партнерські відносини з містами та селами сусідніх країн.
2.Розвиток інфраструктури туристичної галузі та рекреаційного відпочинку:
- розробка та реалізація програм розвитку туристичної галузі району, зокрема:  провести аудит туристичних послуг району та визначити пріоритети розвитку,  розробити комплексну програму розвитку туристичної галузі району,  сформувати інформаційну базу надання туристичних послуг,  ініціювати розвиток асоціацій сільського і зеленого туризму, сприяти розвитку туристичних послуг в сільській місцевості, особливо в населених пунктах прилеглих до міста Львова,  розробити програму рекламування туристичних об’єктів області (розробка буклетів; листівок),  сприяти розвитку туристичної інфраструктури для надання послуг неповносправним,  розробити програми співпраці туристичних об’єктів обласними туристичними агенціями та тур агенціями інших держав,  удосконалити систему тарифів і цін на послуги закладів туристичного комплексу.
- розробка та реалізація програм створення комплексних зон рекреаційного відпочинку, зокрема: розробити комплексну програму розвитку комплексних рекреаційних зон району,  провести аудит та інвентаризацію рекреаційних зон регіону,  сприяти розвитку сучасної рекреаційної бази поблизу озер району, стимулювати промоційні кампанії різноманітного рекреаційного потенціалу району, створити інформаційну базу надання рекреаційних та оздоровчих послуг в районі, удосконалити систему тарифів і цін на рекреаційні послуги. 
- розробка та реалізація програм створення готельної інфраструктури району, зокрема: визначити потреби та пріоритети розвитку об’єктів готельного господарства району, сформувати програму будівництва та модернізації готельної інфраструктури району з урахуванням усіх будівельних норм що стосуються доступності об’єктів, розробити програми створення готельної інфраструктури вздовж автотрас міжнародного сполучення, визначити вартість інвестиційних завдань та джерела фінансування будівництва міні ресторанних комплексів для потреб туристичної галузі,  визначити вартість та джерел фінансування будівництва сучасного готельного комплексу в місті Пустомити.

Результативні показники:

зростання обсягу реалізації  промислової продукції (товарів, послуг) на 3,2%;
відкриття (розширення) не менше 5 нових підприємств;
вищий рівень заробітної плати на відкритих підприємствах у порівнянні з середнім рівнем оплати праці по району;
залучення у 2018 році 2,0 млн. доларів прямих іноземних інвестицій;
скорочення часу на задоволення запитів потенційних інвесторів;

ІІІ. Основні напрямки щодо покращення ситуації у сфері зайнятості населення на 2018- 2020 роки

Головною метою розвитку ринку праці у 2018-2020 роках є реалізація активної політики зайнятості, забезпечення реалізації державної політики соціального захисту населення від безробіття, посилення мотивації до легальної та продуктивної зайнятості, стимулювання діяльності роботодавців, спрямованої на створення нових робочих місць та працевлаштування безробітних, сприяння розвитку підприємництва.
Переваги у наданні соціальних послуг матимуть передусім демобілізовані військовослужбовці, котрі брали участь в АТО та члени їх сімей, члени сімей загиблих учасників АТО, а також вимушено переміщені особи, молодь, особи з обмеженою працездатністю, мешканці сільської місцевості та інші соціально-вразливі категорії.

Створення сучасних, високотехнологічних робочих місць шляхом:
реалізації інвестиційних проектів у перспективних секторах економіки області та розширення виробництв на промислових підприємствах; 
запровадження ефективних механізмів економічного стимулювання роботодавців до створення легальних робочих місць з сучасними умовами та гідною оплатою праці.

 Вжиття заходів щодо запобігання нелегальній (тіньовій) зайнятості населення шляхом:

проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо участі у системі соціального страхування;
активізації діяльності робочих груп з питань легалізації оплати праці, зайнятості;
продовження широкомасштабної інформаційної кампанії «Живи та працюй в Україні».
посилення контролю за дотриманням трудового законодавства.
Проведення системної профорієнтаційної роботи шляхом:
- сприяння усвідомленому вибору учнями 9-11 класів майбутньої професії, затребуваної на  ринку праці Пустомитівщини;
- проведення, у т.ч. спільно з соціальними партнерами, профорієнтаційних та інформаційно-консультаційних заходів щодо формування мотивації до легальної зайнятості, активного пошуку роботи, здобуття професій, що користуються попитом на ринку праці, розвитку підприємницької діяльності;
- спрямування профорієнтаційних послуг на потреби об’єднаних та територіальних громад;
- використання можливостей центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості в профорієнтаційній роботі з населенням.

Раціоналізація структури зайнятості на базі поліпшення якості робочої сили, розвитку її професійної мобільності шляхом:

здійснення моніторингу регіональної пропозиції та попиту на робочу силу в професійно-кваліфікаційному розрізі;
підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення;
сприяння зайнятості осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці;
сприяння упередженню різкому зростанню безробіття та мінімізації негативних наслідків під час масового вивільнення працівників;
активне сприяння працевлаштуванню особам до набуття статусу безробітного, а також реалізації активних програм для працевлаштування безробітних, сприяння започаткуванню підприємницької діяльності, в тому числі через реалізацію пілотного проекту відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 року №1154 зі змінами та доповненнями;
забезпечення організації громадських та інших робіт тимчасового характеру для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб;
проведення системної роботи щодо вивчення та формування потреби роботодавців в організації професійного навчання зареєстрованих безробітних на їх замовлення;
проведення процедури профілювання зареєстрованих безробітних для попередження ризиків довготривалого безробіття;
застосування та надання соціальних послуг за підходом кейс-менеджменту безробітним особам з метою подолання довготривалого безробіття та прискорення процесу їх працевлаштування;
надання інформаційно-консультаційних послуг суб’єктам підприємницької діяльності з метою вирішення проблемних питань ведення бізнесу;
належну організацію роботи щодо надання послуг службою зайнятості безпосередньо в об'єднаних територіальних громадах;
широкомасштабне інформування суспільства щодо ситуації на ринку праці, про попит та пропозицію робочої сили у розрізі професій, про перспективну потребу у кадрах та презентацію послуг служби зайнятості як сучасної сервісної установи з високим рівнем довіри клієнтів, соціальних партнерів та громадськості.
Створення нових робочих місць в Пустомитівському районі у 2018-2020 роках

Адміністративно-територіальна одиниця області 
Прогнозні показники щодо кількості працевлаштованих осіб на нові робочі місця, осіб
2018 рік
2019 рік
2020 рік 
Пустомитівський 
1108
1115
1120



Створення нових робочих місць прогнозується за рахунок:
1. Реалізації інвестиційних проектів. 
До прикладу, реалізовуватимуться інвестиційні проекти:
Назва підприємства
Місце-знаходження
Назва 
проекту
Очікується створити нових робочих місць
ТзОВ «Росан-Пак»
Пустомитівський р-н,
с. Сокільники
Будівництво нових виробничих площ
50
ПП «Оліяр»
Пустомитівський район, 
с. Ставчани
Реконструкція  будівель олійноекстраційного заводу ПП "Оліяр"
50
ТзОВ "Енергетична компанія «Сонячне поле» 
Пустомитівський район 
смт. Щирець
Будівництво сонячної електростанції 2МВт 
10

2. Розширення виробництв підприємствами:
ПП «Оліяр» 

3. Сприяння започаткуванню підприємницької діяльності шляхом отримання одноразової допомоги для започаткування власного бізнесу та участі у пілотному проекті щодо залучення до трудової діяльності осіб з числа членів малозабезпечених родин і вимушених переселенців відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  від 2 грудня 2015 року № 1154.

Результативні показники:

- сприяння створенню у 2018 році – 1108 нових робочих місць, у 2019 році  1115 нових робочих місць, 2020 році 1120 нових робочих місць;
- охопити соціальними послугами 8850 громадян, у тому числі 4440 зареєстрованих безробітних;
- започаткування власного бізнесу шляхом надання одноразової виплати допомоги по безробіттю для підприємницької діяльності 90 безробітним;
- працевлаштування 150 безробітних на нові робочі місця з компенсацією роботодавцю єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
- підвищення мобільності робочої сили на ринку праці, її якості та конкурентоспроможності шляхом охоплення профнавчанням 1150 безробітних.
- зменшення обсягів безробіття, у тому числі серед молоді та сільського населення;
- підвищення якості та вартості робочої сили шляхом посилення ролі роботодавців у здійсненні професійного навчання персоналу на виробництві, впровадженні заходів мотивації до праці та закріпленні кадрів, в першу чергу молоді;
- підвищення престижності праці за робітничими професіями;
- забезпечення зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- підвищення якості робочих місць за умовами та рівня оплати праці у результаті реалізації інноваційно - інвестиційної політики;
- зменшення обсягів нелегальної (тіньової) зайнятості;
- зменшення відтоку економічно активного населення за кордон.

IV. Заходи щодо покращення ситуації у сфері зайнятості населення упродовж 2018-2020 років 
п/п 

Найменування заходу
Виконавці 
Термін 
виконання
1.Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць:





Розширювати сферу застосування праці, сприяти зайнятості населення шляхом залучення інвестицій, проведення виставково-ярмаркових заходів, підтримки розвитку малого підприємництва на селі, у тому числі шляхом фінансового стимулювання суб’єктів малого підприємництва у разі працевлаштування безробітних.
Відділ економічного
розвитку, інфраструктури та торгівлі  райдержадміністрації,
Відділ агропромислового розвитку райдержадміністрації,
Пустомитівська районна філія  Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років



Проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо переваг офіційно оформлених трудових відносин з метою створення умов для соціального захисту працівників
Відділ економічного
розвитку,інфраструктури та торгівлі    райдержадміністрації,
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації,
Пустомитівська районна філія  Львівського обласного центру зайнятості,
Пустомитівський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області,
Пустомитівське відділення Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФСУ у Львівській області
Упродовж
2018-2020 років



Забезпечити проведення інформаційно-консультаційної роботи з роботодавцями щодо недопущення випадків прояву дискримінації у змісті оголошень (реклами) про вакансії (прийом на роботу).
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років



Сприяти активізації роботи робочих груп (комісій) з легалізації заробітної плати, зайнятості.
Ініціювати перед органами місцевої влади систематичне проведення нарад з керівниками ринкоутворюючих підприємств з питань організації ведення соціально-відповідального бізнесу, збільшення обсягів зайнятості за рахунок створення гідних умов праці та легалізації зайнятості.
Відділ економічного
розвитку, інфраструктури та торгівлі    райдержадміністрації,
об'єднані територіальні громади,
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості



Упродовж
2018-2020 років



Сприяти створенню нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності шляхом компенсацій єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування безробітних у встановленому порядку.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж 2018-2020 років



Провадити інформаційно-роз’яснювальну роботу з роботодавцями щодо умов отримання у встановленому порядку компенсацій у розмірі 50% суми нарахованого єдиного внеску за кожного працевлаштованого на новостворене робоче місце працівника, якому протягом 12 календарних місяців щомісяця виплачувалась заробітна плата в розмірі не менше ніж три мінімальних заробітних плати.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 


Упродовж
2018-2020 років



Проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу з населенням, у тому числі з безробітними, щодо підвищення їх мотивації та зацікавленості до підприємницької діяльності, підтримки підприємницьких ініціатив. 


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості, 
Об’єднані територіальні громади


Упродовж
2018-2020 років



Забезпечити участь у пілотному проекту «Рука допомоги» непрацюючих працездатних осіб з числа малозабезпечених осіб та внутрішньо переміщених осіб
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації,
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості


Упродовж 2018 року 



Сприяти розв’язанню проблем зайнятості населення, передусім безробітним мешканцям сільської місцевості у започаткуванні власної справи шляхом отримання виплати допомоги з безробіття одноразово.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років



Забезпечити оперативний збір інформації про вакансії із різноманітних джерел та після її опрацювання негайно доводити до уваги шукачів роботи.


Пустомитівська районна філія  Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років



Запровадження рекрутингових засад в обслуговуванні як роботодавців так і шукачів роботи (опрацювання вакансій з різних джерел (ЗМІ, інтернет, оголошення, тощо), проведення постійної інформаційно роз’яснювальної роботи з роботодавцями і населенням з метою сприяння легалізації зайнятості населення.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років



Забезпечити наявність актуальних вакансій на громадські та інші роботи тимчасового характеру з метою забезпечення додаткового стимулювання мотивації до праці та матеріальної підтримки безробітних та інших категорій громадян.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості, 
Відділ економічного
розвитку, інфраструктури 
та торгівлі    райдержадміністрації
Упродовж
2018-2020 років



Здійснювати моніторинг показників заробітної плати.
Результати моніторингу надавати сторонам соціального діалогу для вжиття заходів щодо подальшого підвищення рівня заробітної плати та забезпечення державних гарантій в оплаті праці.


Управління соціального захисту населення райдержадміністрації



Упродовж
2018-2020 років



Сприяти створенню  сімейних фермерських господарств.


Відділ агропромислового розвитку райдержадміністрації
Упродовж
2018 року



Сприяти реалізації  бізнес-проектів в аграрному виробництві.


Відділ агропромислового розвитку райдержадміністрації 
Упродовж
2018 року



Сприяти працевлаштуванню громадян, котрі звертаються до служби зайнятості з метою пошуку роботи на вільні робочі місця та вакантні посади.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років



Проведення семінарів для жінок, молоді та інших громадян, що потерпають від гендерної нерівності, для підвищення їх впевненості в собі та самореалізації на ринку праці, 
інформування їх про рівні права при прийнятті на роботу.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років



Сприяння упередженню різкому зростанню безробіття та мінімізації негативних наслідків під час масового вивільнення працівників шляхом:
- проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з роботодавцями з метою профілактики та запобігання масовому вивільненню працівників;
- надання рекомендацій при укладенні колективних договорів стосовно передбачення положень щодо збереження кількості робочих місць та недопущення масового вивільнення працівників.



Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості, 
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації,
Об’єднані територіальні громади
Упродовж
2018-2020 років



Забезпечити надання безоплатних консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності із залученням на громадських засадах працівників органів державної влади з метою стимулювання самозайнятості населення.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 роки
20.
Постійно висвітлювати у засобах масової інформації  основні тенденції та процеси, які відбуваються на ринку праці району.








Пустомитівська районна філія  Львівського обласного центру зайнятості,
об’єднані територіальні громади
Упродовж
2018-2020 років


2. Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення


21.
Забезпечити опрацювання актуальних й перспективних вакансій з метою формування замовлень на професійну підготовку і перепідготовку безробітних для всебічного задоволення кадрових потреб роботодавців.


Пустомитівська районна філія  Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років
22
Проведення процедури профілювання зареєстрованих безробітних для попередження ризиків довготривалого безробіття.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років
23
Застосування та надання соціальних послуг за підходом кейс-менеджменту безробітним особам з метою подолання довготривалого безробіття та прискорення процесу їх працевлаштування.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років
24
Сприяння професійній підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації безробітних громадян шляхом: 
- навчання безробітних на замовлення роботодавців за індивідуальними навчальними планами та програмами; 
- підвищення кваліфікації та розширення компетенції за робітничими професіями та спеціальностями;
- стажування безробітних безпосередньо на робочих місцях;
- професійно-технічного навчання безробітних громадян; 
- навчання безробітних інтегрованим (укрупненим) робітничим професіям;
- навчання та проведення семінарів з основ підприємницької діяльності.



Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років
25.
Організовувати роботу з підтвердження у встановленому порядку професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 


Упродовж
2018-2020 років 


26.
Забезпечити підтримку конкурентоспроможності окремих категорій громадян, шляхом одноразової оплати ваучера для перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років 


27.
Проводити роботу із залучення до професійного навчання сільської молоді за напрямами, які сприятимуть розвитку малого підприємництва в сільській місцевості.
Відділ агропромислового розвитку райдержадміністрації, Відділ освіти  райдержадміністрації, 
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості


28.
Організовувати професійне навчання (професійна підготовка, перепідготовка або підвищення кваліфікації) для соціально незахищених категорій населення, в тому числі осіб з інвалідністю, неповнолітніх, дітей-сиріт, молоді без професії та осіб, звільнених з установ, що виконують покарання або здійснюють примусове лікування.
Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості
Упродовж
2018-2020 років 


29.
Сприяти удосконаленню змісту навчального процесу на основі розширення соціального діалогу з роботодавцями, зокрема залучення їх до розробки навчальних планів та програм, організації на їх базі виробничого навчання (практики) для претендентів на працевлаштування після закінчення навчання.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років 


30.
Організовувати та проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо можливостей та переваг професійного навчання дорослого населення у  Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.


Пустомитівська районна філія Львівського обласного центру зайнятості 
Упродовж
2018-2020 років 


31.
Надавати адресні профорієнтаційні послуги різним категоріям населення, у т.ч. соціально-вразливим його верствам, учням випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів та здійснювати аналіз результатів профорієнтаційної роботи за такими показниками: кількість проведених профорієнтаційних заходів та наданих послуг, чисельність осіб, охоплених такими послугами.
Пустомитівська районна філія Львівського обласн

Так, прекрасне село міського типу, все тут подобається :)
Не знаю, треба проаналізувати всі "за" і "проти".
Ніколи не думав про це.
Ще не готовий ні до переїзду, ні тим паче до сімейного життя...
А що - в селі Зимна Вода можна придбати ділянку під житло?)))

Результати...
© 2008-2018 Рада села
“Зимна Вода”